Większość z nas używa go przynajmniej raz dziennie. Dla niektórych
włączenie go stanowi pierwszą czynność po obudzeniu się i ostatnią tuż przed
zaśnięciem. Dał nam możliwość nieustannego kontaktu z naszymi przyjaciółmi i znajomymi.
Są osoby niepotrafiące bez niego żyć, a także takie, które starają się trzymać
od niego z daleka. Tak, mowa tu o portalu społecznościowym, jakim jest
Facebook. Został on założony w 2004 roku przez Marka Zuckerberga, studenta
informatyki i socjologii na Uniwersytecie Harvarda. Jaka jest tajemnica jego
sukcesu? Dowiemy się tego z książki Ekateriny Walter Myśl jak Zuck. Pięć sekretów biznesowych Marka Zuckerberga – genialnego
założyciela Facebooka.
Niezależnie od tego, jaki mamy
stosunek do Facebooka, nie możemy zaprzeczyć, że jego twórca odniósł olbrzymi
sukces i sprawił, że świat jest bardziej otwarty i połączony. W młodym wieku stworzył prężnie rozwijającą się firmę, która z każdym
rokiem dzięki jego pasji staje się coraz bardziej potężna i wpływowa. Każdy,
kto posiada swój biznes lub właśnie planuje go założyć łapię się za głowę i
pyta: „jak mu się to udało, jakim człowiekiem on jest?!”.
Odpowiedzią na to pytanie jest książka
Ekateriny Walter. Autorka opisuje powstawanie Facebooka oraz innych firm, skupiając
się na pięciu filarach ich sukcesu: pasji, celowości, ludziach, produkcie oraz
partnerstwie. Dzięki nim dowiesz się jak być osobą wpływową, która osiąga
wyznaczone cele robiąc to, co kocha. Współcześnie dużą wagę przywiązuje się do innowacyjności
i konkurencyjności. Jeśli nie podejmujesz walki i nie wprowadzasz zmian, zostajesz daleko w tyle. Możliwe, że opisywana tu pozycja całkowicie odmieni twoją
karierę.
Mimo, że sama nie planuję założenia
firmy, książką niesamowicie mnie pochłonęła. Została napisana w prosty i
przystępny sposób. Jej przesłanie i zawarte w niej rady są uniwersalne, a
historia powstawania Facebooka fascynująca. Zachwycił mnie także aspekt
kontaktów międzyludzkich, jako jeden z sekretów biznesowych, a także sposób na
odnalezienie właściwego partnera do założenia firmy. Książkę polecam nie tylko
osobom rozkręcającym własną działalność, ale także tym, które są ciekawe
tajemnicy stojącej za sukcesem Facebooka. Nie będziecie zawiedzeni!
Książkę możesz kupić na stronie księgarni SENSUS
Książkę możesz kupić na stronie księgarni SENSUS
Co by nie mówić, Facebook na pewno jest fenomenem. I trzeba mieć głowę na karku, żeby coś takiego stworzyć i prowadzić. Dzięki za polecenie książki!
OdpowiedzUsuńZgadzam się. Miło mi, że zaciekawiła Cię książka :)
Usuń