Czytelnia

poniedziałek, 6 stycznia 2014

Myśl jak Zuck. Pięć sekretów biznesowych Marka Zuckerberga – genialnego założyciela Facebooka

Większość z nas używa go przynajmniej raz dziennie. Dla niektórych włączenie go stanowi pierwszą czynność po obudzeniu się i ostatnią tuż przed zaśnięciem. Dał nam możliwość nieustannego kontaktu z naszymi przyjaciółmi i znajomymi. Są osoby niepotrafiące bez niego żyć, a także takie, które starają się trzymać od niego z daleka. Tak, mowa tu o portalu społecznościowym, jakim jest Facebook. Został on założony w 2004 roku przez Marka Zuckerberga, studenta informatyki i socjologii na Uniwersytecie Harvarda. Jaka jest tajemnica jego sukcesu? Dowiemy się tego z książki Ekateriny Walter Myśl jak Zuck. Pięć sekretów biznesowych Marka Zuckerberga – genialnego założyciela Facebooka.


Niezależnie od tego, jaki mamy stosunek do Facebooka, nie możemy zaprzeczyć, że jego twórca odniósł olbrzymi sukces i sprawił, że świat jest bardziej otwarty i połączony. W młodym wieku stworzył prężnie rozwijającą się firmę, która z każdym rokiem dzięki jego pasji staje się coraz bardziej potężna i wpływowa. Każdy, kto posiada swój biznes lub właśnie planuje go założyć łapię się za głowę i pyta: „jak mu się to udało, jakim człowiekiem on jest?!”.

Odpowiedzią na to pytanie jest książka Ekateriny Walter. Autorka opisuje powstawanie Facebooka oraz innych firm, skupiając się na pięciu filarach ich sukcesu: pasji, celowości, ludziach, produkcie oraz partnerstwie. Dzięki nim dowiesz się jak być osobą wpływową, która osiąga wyznaczone cele robiąc to, co kocha. Współcześnie dużą wagę przywiązuje się do innowacyjności i konkurencyjności. Jeśli nie podejmujesz walki i nie wprowadzasz zmian, zostajesz daleko w tyle. Możliwe, że opisywana tu pozycja całkowicie odmieni twoją karierę.

Mimo, że sama nie planuję założenia firmy, książką niesamowicie mnie pochłonęła. Została napisana w prosty i przystępny sposób. Jej przesłanie i zawarte w niej rady są uniwersalne, a historia powstawania Facebooka fascynująca. Zachwycił mnie także aspekt kontaktów międzyludzkich, jako jeden z sekretów biznesowych, a także sposób na odnalezienie właściwego partnera do założenia firmy. Książkę polecam nie tylko osobom rozkręcającym własną działalność, ale także tym, które są ciekawe tajemnicy stojącej za sukcesem Facebooka. Nie będziecie zawiedzeni! 

Książkę możesz kupić na stronie księgarni SENSUS

2 komentarze :

  1. Co by nie mówić, Facebook na pewno jest fenomenem. I trzeba mieć głowę na karku, żeby coś takiego stworzyć i prowadzić. Dzięki za polecenie książki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. Miło mi, że zaciekawiła Cię książka :)

      Usuń